IJSCLUB SINT MORITZ

Giessen-Oudekerk

Botenhelling.

IJsclub Sint Moritz beschikt over een botenhelling op het ijsclubterrein. Hiervan kan een ieder, tegen een kleine vergoeding, gebruik maken en de eigen boot ter water laten. Vanaf het ijsclub kan er (bijna) eindeloos worden gevaren door de Alblasserwaard. Dorpen die vanaf het water te zien en te bezoeken zijn, zijn o.a. Giessen-Oudekerk, Giessen-Nieuwkerk, Hoornaar, Noordeloos, Goudriaan, Groot-Ammers en Ottoland. Een bezoek over het water aan de molens in Kinderdijk behoord ook tot de mogelijkheden.

De vergoeding voor het gebruik van de helling bedraagt € 5,00 per keer van te water laten en kan contant worden voldaan, maar er is ook een digitale mogelijkheid via een QR-code. Ligplaatsen heeft de ijsclub niet en parkeren met de botentrailer dient op eigen risico op de nabijgelegen Molenweg te gebeuren.

Op zondagen is de botenhelling gesloten voor gebruik i.v.m. de zondagsrust.