IJSCLUB SINT MORITZ

Giessen-Oudekerk

Winteractiviteiten.

Het winterseizoen van IJsclub Sint Moritz begint ieder jaar op de laatste vrijdag van november met de jaarlijkse ledenvergadering, die meestal plaats vind in cafe-restaurant Olt-Ghiessen te Giessen-Oudekerk. Vervolgens is de Nieuwjaarsreceptie, meestal op de 2e zaterdag in januari in het clubgebouw, inmiddels ook een blijvende traditie. De verdere winterinvulling is geheel wat Koning Winter in petto heeft. De ijsdikte moet aan bepaalde eisen voldoen om op open water de baan open te mogen doen. Helaas is hier niet altijd begrip voor. Wanneer de ijsbaan open is dan staan er zeker kortebaanwedstrijden voor de schooljeugd en ledenwedstrijden op de agenda. Het clubgebouw van Sint Moritz is ook startlocatie voor de wereldberoemde Molentocht door de Albalssserwaard.